رفتن به بالا

گفتمان، مباحثه و مناظره

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April
  • اوقات شرعی
  • یکشنبه 25 فروردین 1398 - 12:52
  • کد خبر : 8
  • مشاهده : 38748 بازدید
  • پرونده ویژه
  • چاپ خبر : یادداشت پیش افتتاحیه

بسم الله الرحمن الرحیم؛ اللّهمَّ وَفِّقنا لِما تُحبُّ وَ تَرضی؛ با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه و با استمداد از الطاف بیکران پروردگار متعال، موسسه تمدن و توسعه اسلامی آغاز فعالیت فرارسانه اهل نظر را به اطلاع فعالان اهل رسانه، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی خصوصاً نسل سوم و چهارم، جریان […]

بسم الله الرحمن الرحیم؛

اللّهمَّ وَفِّقنا لِما تُحبُّ وَ تَرضی؛

با تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه و با استمداد از الطاف بیکران پروردگار متعال، موسسه تمدن و توسعه اسلامی آغاز فعالیت فرارسانه اهل نظر را به اطلاع فعالان اهل رسانه، نخبگان و فرهیختگان دانشگاهی و حوزوی خصوصاً نسل سوم و چهارم، جریان های فکری و فرهنگی و سیاسی، تصمیم سازان و تصمیم گیران نظام و کشور و گستره وسیع افکار عمومی می رساند.
به عنوان معرفی ای کوتاه و فشرده، فرارسانه اهل نظر می کوشد رسانه ای اندیشه محور و معطوف به عزم و حرکت ملی راهبردی به سوی افق های بلند باشد و در پاسخ به مطالبات نسل سوم و چهارم از جامعه و نظام جمهوری اسلامی ایران، ریشه یابی معضلات و مشکلات و ارائه راه حل های نظریه مند و کارآمد را محور فعالیت خود قرار دهد.
موسسه تمدن توسعه اسلامی با بیست سال سابقه در انجام مطالعات راهبردی و مشارکت در تدوین اسناد پایه و بالادستی کشور، اینک در دومین گام بلند انقلاب اسلامی، در عرصه پر تلاطم رسانه های مجازی حضور می یابد و گام در میدان ارائه گفتمان پیشرو متناسب با گام دوم انقلاب اسلامی می گذارد و در این مسیر پر فراز و نشیب، دست یکایک عزیزانی را که دل در گرو دست یابی ایران اسلامی به قله های عزت و توانمندی و کرامت و عدالت در افق دهه های پیش رو دارند، به گرمی می فشارد و از نظریه ها و دیدگاه ها و نقدهای تمامی اندیشه ورزان و فعالان عرصه های راهبردی کشور استقبال می کند.
فرارسانه اهل نظر محیطی گسترده برای ارائه اندیشه ها و نظریه ها و دیدگاه های متقابل است و با وفاداری به مبنای حقیقت و حریت علمی و رشد فکری، از درافتادن به مجادلات سطحی و نازل رسانه ای پرهیز می کند.

موسسه تمدن و توسعه اسلامی 98/2/10

اخبار مرتبط

نظرات

گفتار ویژه

معرفی فرارسانه اهل نظر؛ موسسه تمدن و توسعه اسلامی

نمایش در آپارات بسم الله الرحمن الرحیم؛ سایت اهل نظر با هدف معرفی فعالیت ها، آثار، برنامه های راهبردی، اندیشه ای و گفت و گوهای انجام شده در موسسه تمدن و توسعه اسلامی برای استفاده نخبگان، دانشگاهیان، حوزویان و افکار عمومی راه اندازی شده است. • معرفی موسسه تمدن و توسعه اسلامی موسسه تمدن و توسعه اسلامی یکی از موسسات پیشگام و مستقل عرصه مطالعات راهبردی در بخش خصوصی است و به هیچ مجموعه دولتی و غیردولتی وابسته نیست. بنده در سال ۱۳۷۸ به اتفاق چند تن از اساتید دانشگاهی و فضلای حوزوی موسسه پژوهشی و فرهنگی تمدن و توسعه اسلامی را پایه ریزی و تاسیس کردم. برنامه موسسه پرداختن به مطالعات راهبردی و استراتژیک و ارزیابی تحولات آینده در موقعیت های حساس پیش روی جامعه و نظام جمهوری اسلامی است. این گونه فعالیت ها به صورت برنامه اصلی مطالعات و بررسی های موسسه تعریف شده و مسیر مطالعاتی عمیق و گسترده ای در ابعاد و زمینه های مختلف آغاز شده است. در حقیقت می توانم ادعا کنم که جوانی خودم یعنی از حدود ۳۵ سالگی تاکنون که ۲۰ سال از آن تاریخ می گذرد را به مطالعات راهبردی و بررسی های استراتژیک نسبت به گذشته، حال و آینده کشور به ویژه فراز و فرودها و تلاطم ها و جبهه بندی هایی که در مسیر رشد و توسعه انقلاب اسلامی وجود داشته است، اختصاص داده ‌ام. تاکنون دستاوردهای موسسه ارزنده و نتیجه بخش بوده است. نه به عنوان اینکه من در جایگاه مدیر موسسه بخواهم داوری کنم، بلکه نتایج و آثاری که به برنامه ریزی کلان و سیاست های اصلی کشور ارائه کرده ایم، کارنامه قابل قبولی برای موسسه رقم زده است. سایت اهل نظر قصد دارد نتایج و آثار این نوع مطالعات راهبردی را به مخاطب ارائه دهد. همچنین به گفتگوهای راهبردی، اندیشه ورزی و مباحثی که نسل سوم و چهارم به آنها بسیار توجه دارند و آینده را به چالش می کشند نیز می پردازد و نتایج این مباحث را در اختیار علاقمندان و مخاطبین اعم از نخبگان و افکار عمومی قرار دهد. • ماهیت و محتوای فرارسانه اهل نظر از جهت مسیر گفتمانی و فضای گفتگویی که در سایت اهل نظر دنبال خواهد شد رویه ای که تعریف شده است ورود به مباحث جدی و اساسی کنونی و آینده جامعه است؛ اعم از مباحث اندیشه ورزی، گفتمانی، سیاسی، اقتصادی، هنری و فرهنگی و به طور کلی بسیاری از مباحثی که در چهار عرصه کلان: دانش و فناوری، قدرت، ثروت، فرهنگ و معنویت جامعه جریان دارد که طرح این مباحث پرسش های بسیاری را نسبت به تصمیمات مدیران جامعه و مدیران نظام جمهوری اسلامی به وجود می آورد. ما فضای اندیشه ورزی و گفتگویی را در این سایت فراهم می کنیم که صاحب نظران، متفکران، نخبگان و اهل فکر در نسل سوم و چهارم بتوانند در این مجال گفتگو و اظهار نظر نمایند با این هدف که راهکارهای خوبی از ...